Klantdossier-Remediation: Voldoen aan de eis van de toezichthouders

 De oplossing voor repeterende kwaliteitsverbetering van klantdossiers

Neem contact op

ICS
Meesman
Meewind
Qander
Anadolubank
Alfa accountants
  • Geautomatiseerde kant en klare oplossing
  • Voldoen aan wet- en regelgeving
  • Whitelabel en direct toepasbaar

Voldoen aan wet en regelgeving 

Heridentificatie en het updaten van klantdossiers is essentieel voor alle financiële organisaties. Alleen zo voldoen we aan wetten, regels en richtlijnen, en zorgen we voor een veilige datastructuur in bestaande klantdossiers. Het is dus cruciaal dat klantdossier-remediation zorgvuldig en naast huidig bestaande processen wordt toegepast om vervuiling van data te voorkomen en te voldoen aan de eis van de toezichthouders.

Onze aanpak om klantdossiers te herstellen

Dit is de oplossing voor voortdurende verbetering van de kwaliteit van klantdossiers. We volgen vier essentiële stappen: grondige inventarisatie, doelgerichte configuratie, zorgvuldige verificatie en voortdurende ondersteuning. Op deze manier garanderen we een soepele procesgang en het beoogde resultaat.

1. Inventarisatie

We brengen eerst de huidige processen en historische gegevens van klantdossiers in kaart. In de volgende stap identificeren we welke informatie geverifieerd of bijgewerkt moet worden. Denk aan recente ID-bewijzen, NAW-gegevens, burgerlijke staat en in welk land de klant belastingplicht heeft. Veel gegevens die in het klantdossier moeten staan, zullen er al staan. Maar grote kans dat er iets ontbreekt zoals een nieuw adres, burgerlijke staat of vernieuwd ID-bewijs.

2. Configuratie

Kies een configuratie die overeenkomt met de gegevens welke geactualiseerd dienen te worden. Ons kant-en-klaar remediationproces kan volledig aangepast worden aan individuele behoeften en de eisen die door toezichthoudende instanties zijn vastgesteld. Denk aan specifieke dataverrijking en activatie van en voor de klant. 

3. Verificatie

Met onze technologie en de daarin verschillende verificatiestappen, kunt u klantgegevens eenvoudig bijwerken zonder dat de eindgebruiker actie hoeft te ondernemen. Op basis van het huidige klantdossier gebruiken we de data welke we verrijken door verschillende externe databronnen te ontsluiten waardoor we bijvoorbeeld zeker weten of de klant nog in leven is, maar eventueel ook verhuisd is. De volgende stap is dat we ook de klant kunnen identificeren, dit doen we door de klant online uit te nodigen voor een heridentificatie, hierbij vragen we de klant om zich te identificeren met een ID-bewijs en een selfie van het gezicht te nemen. Zie ook onze technologiepagina voor meer informatie hierover.

4. Support

Het is van belang dat het proces eenvoudig te begrijpen is, omdat we erin geloven dat communicatie een essentieel onderdeel is van de klantdossier-remediation. Dit start bij de gebruikerservaring en de manier van toenadering zodat iedereen begrijpt wat er van ze gevraagd wordt. DataChecker monitort elke check en we nemen direct contact met op als we merken dat er ondersteuning nodig is. Onze supportafdeling doet er alles aan om zoveel mogelijk ondersteuning te bieden in de vorm van chat, telefoon, sms, WhatsApp en e-mail.

Bij DataChecker weten we dat remediation van klantdossiers een uitdagende taak kan zijn. Ons deskundige team neemt alle zorgen uit handen, beantwoordt elke vraag en biedt de beste oplossing.

Neem contact op