Meest gestelde vragen


Algemene vragen
  • Hoe werkt DataChecker?

    Nadat je bent ingelogd in onze portal, kun je kiezen voor diverse toetsen. We bieden de volgende toetsen aan: ID-check, consumententoets, inkomenstoets en bedrijfstoets. Je beheert nadat je bent ingelogd jouw eigen account, hierin kun je verschillende acties uitvoeren, zoals: aanpassen wachtwoord, contactgegevens en aanmaken van extra rapportage e-mails.

  • In welke vorm kan ik DataChecker gebruiken?

    De DataChecker portal is responsive. Dit betekent dat de gebruiker op ieder device met DataChecker kan werken. Van pc-laptop tot tablet en smartphone waar ook ter wereld, kan je gebruik maken van onze diensten. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van onze DataChecker API zodat onze services geïntegreerd kunnen worden in bestaande bedrijfsprocessen. 

  • Waarom heb ik een licentie nodig?

    Om gebruik te kunnen maken van de services van DataChecker is er een licentie nodig. We investeren continu in techniek en beveiliging in het kader van wet- en regelgeving. Op deze manier kunnen we de continuïteit van onze services waarborgen.

  • Kan Datachecker ook een koppeling maken met onze eigen CRM?

    Het is mogelijk om de diensten te integreren via een API. Onze standaard API-oplossingen zijn eenvoudig en bieden je de mogelijkheid om geautomatiseerde koppelingen te maken met jouw eigen systeem. Met onze API heb je de mogelijkheid om je eigen interface te kunnen blijven gebruiken. Je ontvangt de resultaten terug via een zogeheten call-back. Hiernaast is het mogelijk om de data uit een document te lezen via OCR-techniek, waardoor een crosscheck op gegevens mogelijk is.

  • Wat zijn de AVG richtlijnen?

    Door klant te worden bij Datachecker voldoe je gelijk aan de AVG richtlijnen.  AVG staat voor Algemene verordening gegevensbescherming. De AVG zijn Europese richtlijnen die betrekking hebben op de privacybescherming van personen. Dit houdt in dat er richtlijnen zijn opgesteld met betrekking tot het verzenden, ontvangen en opslaan van privacygevoelige informatie. Meer te weten komen over onze service met betrekking tot de AVG wetgeving? Klik dan hier.

  • Hoe wordt de privacy van mijn klanten gewaarborgd?

    Veiligheid heeft onze hoogste prioriteit. Alle processen zijn op hoog niveau beveiligd en zijn met oog op de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) ingericht. Kijk ook op de site van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) voor jouw rechten en plichten. 

  • Kan ik personen/bedrijven buiten Nederland checken?

    Ja dat is mogelijk. Wij zijn in staat identiteitsbewijzen van alle 196 landen te controleren. Daarnaast kunnen we binnen een groot deel van deze landen de bedrijfsgegevens controleren.

  • Hoe word ik klant?

    Ben je geïnteresseerd in een eventuele samenwerking of wil je meer te weten komen over onze diensten? Dan staat ons team van adviseurs voor je klaar. Neem contact op.

  • Hoe kan ik de servicedesk van DataChecker bereiken?

    Je kan op verschillende manieren de servicedesk van DataChecker bereiken. Dit kan via het contactformulier op de website, het servicedesk telefoonnummer 085 401 2655 of via helpdesk@datachecker.nl  op werkdagen tussen 8:30 en 17:30.

Staat het antwoord hier niet tussen? Stuur dan een e-mail naar helpdesk@datachecker.nl met jouw vraag.