Update nieuw DataChecker platform!

Het is met groot genoegen dat we je uitnodigen voor een buitengewone gelegenheid: De lancering van ons gloednieuwe platform!

Waarom deze nieuwste update?

Als online software bedrijf voeren we doorlopend updates en upgrades uit. Maar de platformupdate van 1 mei, waar we de nieuwste technologieën voor hebben gebruikt, is groter dan gebruikelijk. De veranderingen zijn nodig om ook in de toekomst te blijven voldoen aan de steeds hogere eisen voor fraudepreventie en gebruikersvriendelijkheid. Bovendien maakt deze update het makkelijker voor ons om zorgvuldig en op grote schaal allerlei typen documenten te verifiëren, selfie-checks uit te voeren en digitale handtekeningen te faciliteren. Naast de verificatie van identiteitsdocumenten vragen steeds meer organisaties om aanvullingen in het bestaande proces toe te passen.

Wat zijn de voordelen?

Het nieuwe platform verbetert de efficiëntie en effectiviteit van identificatie en verificatie aanzienlijk. Hier zijn enkele voordelen die je zult ervaren:

  • Hogere snelheid. Met de nieuwe technologie kunnen we de verwerkingssnelheid in de veelal verplichte verificaties sterk verhogen en de wachttijd flink terugbrengen. Sneller afhandelen betekent meer tevreden gebruikers!
  • Hogere First-Time-Right-score. Om ID- en tewerkstellingsdocumenten te kunnen verifiëren, moeten de juiste documenten op een correcte manier aangeleverd worden. Meestal gaat dit in één keer goed, maar soms moeten aanleverstappen herhaald worden. Dat kost tijd en geld. Onze update maakt het aanleverproces (via onze Secure ID-link) makkelijker. Dit zal daardoor vaker in één keer goed gaan. 
  • Blijvende veiligheid. Hackers worden steeds slimmer. Wij geven de bescherming van persoonsgegevens de hoogste prioriteit. En ook het nieuwe platform voldoet aan de nieuwste beveiligings- en privacystandaarden. Zo kunnen alle persoonsgegevens op een veilige manier met ons worden uitgewisseld, nu en in de toekomst.
  • Beter inzicht. Wat is de status van een verificatie? Hoeveel verificaties zijn er verwerkt? Bij welk percentage is het identificatie- en verificatieproces onvoltooid gebleven? En hoeveel dossiers (documenten en foto’s) zijn goed- of afgekeurd? Dat soort inzichten bieden we nu razendsnel in het nieuwe platform via overzichtelijke dashboards en rapportages.
  • Meer flexibiliteit. Waar de vorige grote update nog in handen lag van een externe partner, komt de huidige update uit de koker van het eigen ontwikkelaarsteam. Hierdoor kunnen we veel sneller reageren op klantwensen en bijvoorbeeld makkelijker nieuwe functies toevoegen aan het platform. We zijn dus veel flexibeler en hebben meer innovatiekracht.

Wat kenmerkt het klantportaal?

Het klantportaal is een essentieel onderdeel van het DataChecker platform. In deze online omgeving worden de ID- en verificatieprocessen aangeboden. Of het nu gaat om het aanleveren van documenten of het bekijken van de status van beoordelingsverzoeken.  

  • Extra gemak. De knoppen, menu’s en vensters in het klantportaal zijn nu nog eenvoudiger te gebruiken. Ook helpt het platform je meer bij de correcte aanlevering van de juiste documenten en foto’s. Via een geïntegreerde betaalmodule kun je bovendien makkelijker tegoed aanschaffen voor het gebruik van diensten.
  • Extra duidelijkheid. We hebben het aantal diensten op het platform teruggebracht naar drie en eenvoudigere ‘productnamen’ gegeven: ID Verification (IDV), Right tot Work (RTW) en Know Your Customer (KYC). Bij IDV en KYC zijn Lite-, Standard- en Premium-verificaties mogelijk. Bij RTW alleen een Standard- en Premium-verificaties.
  • Extra vrijheid. De teksten en vormgeving  van de SecureIDlink online omgeving kunnen nu in eigen huisstijl vormgegeven worden. En wil je een stap verder gaan, door de functionaliteiten van het klantportaal te integreren in je eigen online omgeving? Dan helpen we je met diverse SDK's en API’s om de koppeling te maken.

Wanneer start en eindigt deze update?

We lanceren het nieuwe platform op 29 mei en zetten klanten vervolgens gefaseerd over. We laten alle klanten eerst per e-mail weten wanneer ze aan de beurt zijn. In september zal de laatste groep overgezet zijn. Sommige organisaties kunnen direct in de nieuwe omgeving aan de slag. Andere (meestal grotere) organisaties zullen eerst een testfase doorlopen van één à twee weken.

Wordt er iets van jou verwacht?

Om gebruik te kunnen maken van het nieuwe platform, heb je een ander account nodig. Dit hebben we al aangemaakt. We sturen een e-mail met een eenmalig wachtwoord. Hiermee kan het nieuwe account geactiveerd worden. Dit doe je door voor de eerste keer in te loggen. Eenmaal ingelogd kan het wachtwoord naar wens worden veranderd. Verder hoef je niets te doen!

Wat gebeurt er met je oude account?

Zodra het nieuwe account geactiveerd is, stellen we je oude account buiten gebruik voor het uitvoeren van checks. Het bestaande klantportaal is alleen toegankelijk voor het inzien van uitgevoerde verificaties. Hier blijven ze negentig dagen inzichtelijk; daarna wordt de toegang naar het huidige portaal afgesloten en worden de verificaties verwijderd. Ongebruikte credits zetten we over naar het nieuwe account.

Meer weten?

We staan voor je klaar! Je kunt ons voor al je vragen of opmerkingen bereiken via 085 4012650 (op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur) of sales.support@datachecker.nl. Tijdens de overgang naar het nieuwe platform krijg je bovendien een contactpersoon die deze overgang begeleidt. Ook bij hem of haar kun je terecht met al je vragen of feedback.

Contact